Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016

Μετά από δύο μήνες ακινησίας το νέο περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης βγαίνει στο Αιγαίο


ΒΙΝΤΕΟ
Μετά από δύο μήνες μόνιμης ακινησίας στον λιμένα της Διοίκησης Ταχέων Σκαφών στην Αμφιάλη το ΠΑΘ 090 φαίνεται πως πιάνει δουλειά το προσεχές χρονικό διάστημα.
Λίγο η έλλειψη προσωπικού για την επάνδρωση του ΠΑΘ 090, λίγο η έλλειψη των απαραίτητων εγκαταστάσεων και υποδομών στο Λιμάνι του Πειραιά κράτησαν το υπερσύγχρονο περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης εκτός μάχης. Φαίνεται πως τα προβλήματα λύθηκαν και ρίχνεται στη μάχη από τον επόμενο μήνα αφού πρώτα εκτελέσει κάποιες νέες δοκιμές.
Πρόκειται για το πέμπτο περιπολικό σκάφος του Σώματος που χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της Ε.Ε. με 95% κοινοτικά κονδύλια. Το κόστος του άγγιξε τα 28.800.000 ευρώ, ενώ κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στα ναυπηγεία της Ολλανδίας. Το νέο ΠΑΘ έχει μήκος 58 μέτρα και βύθισμα 4,40, ενώ έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 18 έως 30 άτομα και να αναπτύσσει ταχύτητα έως 30 κόμβους.
Η σύμβαση υπεγράφη με την ανάδοχο εταιρεία με την επωνυμία «B.V. Scheepswerf Damen Gorinchem» και με εμπορική ονομασία «Damen Shipyards Gorinchem». Το συνολικό κόστος της αγοράς ανέρχεται στα είκοσι οκτώ εκατομμύρια οκτακόσιες χιλιάδες ευρώ (#28.800.000,00€) και χρηματοδοτείται στο μεγαλύτερο ποσοστό από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων. Αναλυτικότερα, προκηρύχθηκε την 03/04/2013 δημόσιος, τακτικός διαγωνισμός ανοικτής διαδικασίας, διεθνούς συμμετοχής για την προμήθεια ενός Περιπολικού Πλοίου Ανοικτής Θαλάσσης προϋπολογισμού σαράντα εκατομμυρίων (40.000.000,00€) ευρώ, ο οποίος διενεργήθηκε την 21-06-2013, με την συμμετοχή τριών εταιρειών.
Κατόπιν της ολοκλήρωσης αξιολόγησης των προσφορών των τριών συμμετεχουσών εταιρειών από τις αρμόδιες επιτροπές, την 23-04-2014 ο εν διαγωνισμός κατακυρώθηκε στην εταιρεία με την επωνυμία «BV Scheepswerf Damen Gorinchem», έναντι του συνολικού συμβατικού τιμήματος των είκοσι οκτώ εκατομμυρίων οκτακοσίων χιλιάδων 28.800.000,00€. Το έργο έχει ενταχθεί ως πολυετής δράση στα Ετήσια Προγράμματα του Ταμείου Εξωτερικών Συνόρων 2012 και 2013 και συγκεκριμένα για το ΤΕΣ 2012 έχει δεσμευτεί το ποσό 6.000.000,00€ με χρηματοδότηση κατά ποσοστό 95% από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ από το αντίστοιχο ετήσιο πρόγραμμα του 2013 έχει δεσμευτεί το υπόλοιπο ποσό της συμβατικής αξίας με χρηματοδότηση κατά ποσοστό τουλάχιστον 75% από κοινοτικούς πόρους.
Το πλοίο διακρίνεται για την αυξημένη ικανότητα διατήρησης πλεύσης υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, η γάστρα του κατασκευάζεται από χάλυβα, ενώ οι ναυπηγικές γραμμές αυτής έχουν βελτιστοποιηθεί για υψηλή απόδοση με την ειδικά σχεδιασμένη πλώρη τύπου Axe Bow (Πέλεκυ). Υλικό της υπερκατασκευής του πλοίου θα είναι το αλουμίνιο, το ολικό του μήκος θα είναι 58 μέτρα και θα διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό επιτήρησης και συστήματα τηλεπικοινωνιών και ναυτιλίας. Επιπλέον θα διαθέτει στη πρύμνη κεκλιμένο καθέλκυσης ταχυπλόου σκάφους, καθώς και άνω γέφυρα (flying bridge).
Ο πρότυπος σχεδιασμός του το καθιστά επιχειρησιακά κατάλληλο για περιπολίες επιτήρησης, επιχειρήσεις παράκτιας και ανοιχτής θαλάσσης και εν γένει αποστολές στο πλαίσιο που επιτάσσει το γενικότερο έργο του Λιμενικού Σώματος στο σύγχρονο περιβάλλον. Η εν λόγω αγορά, τέλος, συνδράμει στο έργο του Λιμενικού Σώματος για τη φύλαξη των συνόρων της Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ η χρηματοδότηση της πολυετούς αυτής δράσης αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και μείζονος σημασίας έργα των φορέων που χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων και κατέστη εφικτή μετά από την έγκαιρη και ορθή αξιοποίηση των πόρων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Εξωτερικών Συνόρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου