ΑΘΑΝΑΤΟΙ
Ελικόπτερο τύπου Apache AH-64A του 1ου Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων, το οποίο απογειώθηκε στις 19:30 από το Αεροδρόμιο της Τανάγρας με διμελές πλήρωμα, συνετρίβη περίπου στις 20:15 νότια της Κύμης στην Εύβοια και κατόπιν πήρε φωτιά! Το εν λόγω μαχητικό ελικόπτερο συμμετείχε σε άσκηση διαδικασίας αξιολόγησης μονάδος αντιαεροπορικών πυραύλων τύπου Hawk στην περιοχή της Κύμης, μαζί με άλλο ένα ελικόπτερο του ιδίου τύπου.
Οι δύο πιλότοι που βρέθηκαν απανθρακωμένοι 15 ώρες μετά το δυστύχημα, στο βάθος απόκρημνης χαράδρας, είναι ο 36χρονος Ταγματάρχης Δημήτριος Σκούρας, πιλότος-εκπαιδευτής, πατέρας δύο παιδιών από την Γραμμενίτσα Άρτας και ο 33χρονος συγκυβερνήτης του, Λοχαγός Αθανάσιος Κακαμπάκος, πατέρας ενός παιδιού από την Λάρισα.
Και οι δύο πιλότοι ήταν ιδιαίτερα έμπειροι. Ο πρώτος είχε στο ενεργητικό του 1.200 ώρες πτήσης και ο δεύτερος 560 ώρες.
Στις 20:15 το ελικόπτερο “Apache” χάνεται από τα ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας. Ο επικεφαλής του σχηματισμού, ενώ πλησίαζαν την βάση των πυραύλων, αντιλαμβάνεται ότι το δεύτερο ελικόπτερο δεν τον ακολουθεί. Κοιτώντας προς το έδαφος βλέπει φωτιά και αμέσως στον θάλαμο επιχειρήσεων του ΓΕΑ σημαίνει συναγερμός!
Σύμφωνα με έγκυρες στρατιωτικές πηγές το “Apache” πετούσε σε ύψος 25 με 30 μέτρα πάνω από το έδαφος με μεγάλη ταχύτητα. Λίγο πριν από την πτώση στην ανοικτή γραμμή που είχε το πλήρωμα του ελικοπτέρου με το δεύτερο ελικόπτερο του σχηματισμού ακούστηκε ο κυβερνήτης του “Apache” να λέει έντρομος “Ωχ, Ηλία, χτυπήσαμε” και σε ελάχιστα δευτερόλεπτα τα ίχνη του ελικοπτέρου χάθηκαν από το ραντάρ!
Το “Apache” ήταν φορτωμένο με πυρομαχικά, με αποτέλεσμα, παρότι ο χώρος όπου κατέπεσε εντοπίστηκε έγκαιρα, τα σωστικά μέσα να μην μπορούν να προσεγγίσουν εξαιτίας των απανωτών εκρήξεων και να προσφέρουν την παραμικρή βοήθεια για την διάσωση των δύο πιλότων...
Οι ειδικοί εμπειρογνώμονες της Αεροπορίας αναφέρονται σε δύο σενάρια τα οποία μπορεί να οδήγησαν στην συντριβή του ελικοπτέρου: Ή πρόκειται για ανθρώπινο λάθος κατά την εκτέλεση ενός δύσκολου ελιγμού, ακολουθώντας το ανάγλυφο του εδάφους ή για “αστοχία υλικού”, που προξένησε βλάβη στον κινητήρα εν ώρα πτήσης και η οποία “δεν αποκλείεται να οφείλεται σε κακή συντήρηση, αλλά και σε κακής ποιότητας ανταλλακτικά”.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως ίσως το ελικόπτερο λόγω της ταχύτητας και πιθανότατα των ρευμάτων του αέρα που δημιουργήθηκαν στη χαράδρα να ξέφυγε ελάχιστα από την πορεία του και να χτύπησε σε κάποιο δένδρο ή στο έδαφος.
Οι πληροφορίες αυτές θα συνεκτιμηθούν από την επιτροπή των εμπειρογνωμόνων που θα ερευνήσει το ατύχημα και θα συντάξει το πόρισμα για τα αίτια που οδήγησαν στην πτώση του ελικοπτέρου.
****
Ταγματάρχης Δημήτριος Σκούρας
Λοχαγός Αθανάσιος Κακαμπάκος
ΑΘΑΝΑΤΟΙ
****
http://peripatrhs.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου