Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016

Οι πιλοτοι που βοήθησαν στο ατύχημα με το πυροσβεστικό αεροσκάφος που κατέπεσε

Όταν το CL215 της Πολεμικής Αεροπορίας συνετρίβη στις 26 Ιουνίου, πιλότοι των αεροσκαφών Erickson ήταν οι πρώτοι που έσπευσαν στο σημείο.
Όταν ένας πυροσβεστική αεροσκάφος της Πολεμική Αεροπορία Canadair CL-215 συνετρίβη κατά τη διάρκεια πυρόσβεσης στις 26 Ιουνίου, τα πληρώματα ελικοπτέρου Erickson βοήθησαν μετα τη συντριβή στην κατάσβεση της φωτιάς. ( Φωτογραφία ΠΑ)

Όταν οι πιλοτοι του Erickson (σσ τα οποια έχει νοικιάσει το ΠΣ) , Mike Strasser και Jeff Shelton άκουσαν ότι μια από τις «πάπιες» είχε καταπέσει, ανέστρεψαν αμέσως την πορεία του ελικοπτερου τους στο σημείο της Ελληνικής υπέθρου, όπου είχε συντριβή το αεροσκάφος, για να βοηθήσουν.
Μαζί με ακόμα ένα πλήρωμα Erickson, με χειριστές τους Jeff Brenhaug και Don McLeod, συμμετείχαν στη κατάσβεση φωτιάς περίπου οκτώ χλμ βορειοδυτικά από την Αθήνα, στην Ελλάδα, στις 26 Ιουνίου, όταν ένα αεροσκάφος της Πολεμική Αεροπορία Canadair CL-215 γνωστή ως «πάπια» -κατέπεσε σε δασώδη πλαγιά. Πυκνός μαύρος καπνός ανέβαινε στον αέρα καθώς οι δύο πιλότοι, έφτασαν πάνω από τα συντρίμμια.
«Ήταν αρκετά προφανές ότι είχε καταπέσει και είχε εκδηλωθεί πυρκαγιά,» αναφέρουν οι Strasser είπε Skies . «Αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε και άρχισαμε τη ρίψη νερού στο αεροπλάνο. Όπως ήρθαμε πίσω για την πρώτη μας καταβροχή, κοιτάζοντας από το παράθυρο φούσκα είδα δύο άτομα στη δεξιά πλευρά του αεροσκάφους. Έμοιαζε σαν ένας από αυτούς ήταν να επιχειρεί τη ανάσυρση του άλλου έξω από το αεροσκάφος. »
Και τα δύο ελικόπτερα έκαναν επαναπλήρωση με νερό και επέστρεφαν στη συνετρίβη, ρίχνοντας τουλάχιστον τρία φορτία νερό το καθένα για την κατάσβεση της πυρκαγιάς. (Φωτο Σωτήρης Πάσχος)
«Ξαφνικά είδαμε κάποιον έξω από [το αεροσκάφος] ήταν ένα καλό συναίσθημα», δήλωσε ο Strasser. «Ειχε συνετριβεί κοντά σε δρόμο, και σύντομα είδα πυροσβέστες στο έδαφος να επιχειρούν στη διάσωσή τους. Τελειώσαμε εκεί πάνω και κατευθύνθηκε πίσω για την κατάσβεση της πυρκαγιάς. »
Αλλά η ιστορία δεν τελειώνει εκεί για τα πληρώματα των Erickson. Την επόμενη μέρα είχαν μια ξεχωριστή ειδική επισκέπτη. Ο Ταξιάρχης Παπαμάρκος, ο πιλότος του CL-215, τους αναζήτησε για να τους μεταφέρει τις ευχαριστίες του.
«Μας είπε οτι ο συνοδός είχε ένα τραυματισμό στην πλάτη και δεν μπορούσε να περπατήσει,» περιγράφει ο Strasser. «Προσπαθούσε να τον βοηθήσει, αλλά υπερβολική θερμοκρασία και η στολή του είχε «αναψει». Σκέφτηκε ότι θα ήταν νεκρός μέσα σε 10 δευτερόλεπτα. Θεωρούσε ότι το αεροπλάνο θα ανατιναζόταν, έτσι άρχισε την αντίστροφη μέτρηση από το 10. Αλλά όταν έφτασε στο «4», ένιωθε τη δροσερή βροχή να πέφτει πάνω του. Τον βοήθησε να τραβήξει τον φίλο του έξω. »
Από αριστερά: Jeff Shelton, Ταξιάρχης Παπαμάρκος, και ο Mike Strasser. Φωτογραφίες αρχειου Mike Strasser
Ο Strasser ανέφερε, ότι έκανεαν αυτό που θα έκαναν ολοι πιλοτοι και ότι ο Παπαμάρκος είναι «ο πραγματικός ήρωας σε αυτή την ιστορία.»
Ο δεύτερος πιλότος CL-215 είναι στο νοσοκομείο, αλλά αναμένεται να ανακάμψει.
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία ερευνά το ατύχημα του CL-215, το οποίο είναι το τρίτο μεγάλο ατύχημα του στόλου των CL-215/415 αεροσκάφη από το 2014.



*skiesmag.com/ Lisa Gordon

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου