Μετά την ολοκλήρωση της σχεδιάσεως, επόμενο βήμα είναι η παρουσίαση του πρωτοτύπου, η οποία είχε προγραμματισθεί να γίνει στην διεθνή έκθεση EUROSATORY και αμέσως μετά στην Αθήνα στην DEFEA 2020, που όμως αναβλήθηκαν λόγω της πανδημίας. Το έργο εκτελέσθηκε μέσα σε διάστημα ολίγων μόνο μηνών, στο πλαίσιο ενός προγράμματος που εξελίσσεται βασισμένο σε ιδίους πόρους της EODH, χωρίς καμμία κρατική υποστήριξη. Όραμα των συντελεστών της προσπάθειας, είναι η πανηγυρική εμφάνιση του πρώτου ελληνικής σχεδιάσεως τεθωρακισμένου οχήματος 4×4 στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου 2021, όταν θα εορτασθούν με λαμπρότητα τα 200 χρόνια από την Παλιγγενεσία.
Η κατηγορία των τεθωρακισμένων τακτικών οχημάτων 4×4 υποσκελίζει τα
τελευταία έτη εντελώς τα “παραδοσιακά” συμβατικά οχήματα 4×4 τύπου τζιπ,
που χρησιμοποιούν οι ένοπλες δυνάμεις διεθνώς, λόγω των αυξημένων
απαιτήσεων στην προστασία των επιβατών. Το ελληνικής εμπνεύσεως όχημα
είναι τμηματικής – σπονδυλωτής σχεδιάσεως που ακολουθεί όλες τις
σύγχρονες προδιαγραφές και είναι σε θέση να καλύψει ευρεία ποικιλία
αποστολών, τόσο για τις Ένοπλες Δυνάμεις όσο και των Σωμάτων Ασφαλείας.
Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, το ελληνικό όχημα είναι βάρους
10 τόννων, δυνάμενο να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 2+ τόννων με ταχύτητα,
ευκινησία και υψηλή ασφάλεια. Συνεπώς, είναι κατά πολύ ανώτερο
σε επίπεδο προστασίας και μεταφορικής ικανότητος, από τεθωρακισμένα
οχήματα 4×4 όπως το γνωστό στον Ελληνικό Στρατό VBL αλλά πολύ πιο
“ισορροπημένο” σε σχέση με υπέρβαρα τεθωρακισμένα οχήματα 4×4 που
υπερβαίνουν τους 14-15 τόννους μεικτού φορτίου και αντιμετωπίζουν
πρόβλημα ευκινησίας εκτός οδών. Σε κάθε περίπτωση, με μεικτό
βάρος 12 τόννων, το όχημα θα διακρίνεται από υψηλή στρατηγική ευκινησία
(μπορεί να μεταφερθεί στο εσωτερικό αεροσκάφους C-130) όσο και τακτική.
Χάρη στον πετρελαιοκινητήρα ισχύος 300 ίππων που εξασφαλίζει
πλεόνασμα ισχύος, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τις ανεξάρτητες
αναρτήσεις, την μόνιμη τετρακίνηση, τα εξελιγμένα συστήματα ελέγχου
πρόσφυσης με κεντρικό σύστημα ρύθμισης πιέσεως ελαστικών και τροχούς με
εσωτερικό ελαστικό δακτύλιο Run-Flat αλλά και χάρη στην μεγάλη εδαφική
ανοχή, το όχημα διακρίνεται από υψηλό επίπεδο ευκινησίας εκτός δρόμου. Η
τυπική αυτονομία ανέρχεται σε 500 χλμ.
Στους χώρους του τεθωρακισμένου είναι δυνατή η μεταφορά 4 ανδρών στην διπλή καμπίνα και άλλων 4 στο πίσω διαμέρισμα επιβατών,
με μεγάλη άνεση για μεταφορά φόρτων μάχης και προστασία σε ειδικής
σχεδιάσεως πτυσσόμενα καθίσματα. Αναλόγως των επιθυμιών του χρήστη,
μπορεί να διαμορφωθεί σε διάφορες εκδόσεις και παραλλαγές ακόμη και για
την μεταφορά αυτόματου όλμου 120 mm, αποτελώντας εποχούμενο
στοιχείο μεγαλύτερης ισχύος εν σχέσει με το τυπικό ερπυστριοφόρο Μ106
του Ελληνικού Στρατού. Όπως είναι αναμενόμενο, στην οροφή του
οχήματος μπορεί να εγκατασταθεί σταθεροποιημένος τηλεχειριζόμενος
σταθμός οπλισμού για πολυβόλο μέχρι πυροβόλο.
Η σχεδιαστική ομάδα της EODH υιοθέτησε πλήρως σπονδυλωτή –
τμηματική σχεδιαστική αντίληψη, επιτρέποντας στο όχημα να καλύψει
πληθώρα αποστολών και σε συνδυασμό με το αυτοφερόμενο πλαίσιο (monocoque
design) εξασφαλίζονται σοβαρά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον
διεθνή ανταγωνισμό. Η σύγχρονη θωράκιση του οχήματος
παρουσιάζει επιπλέον καινοτομίες και εξασφαλίζει προστασία έναντι πυρών
φορητού οπλισμού, βαρέων πολυβόλων, θραύσματα οβίδων και εκρήξεις
ναρκών, αλλά αναβαθμίζεται και προσαρμόζεται με ευκολία σε κάθε απαίτηση
και αποστολή του πελάτη. Πρέπει να σημειωθεί ότι ελήφθη υπ’ όψιν η παρουσίαση περιορισμένου οπτικού, ακουστικού, θερμικού και ηλεκτρομαγνητικού ίχνους.
Προαιρετικώς μπορεί να εγκατασταθεί σύστημα προστασίας ΡΒΧ Πολέμου,
βαρούλκο αυτοπερισυλλογής, ειδικός εξοπλισμός αστυνομικών επιχειρήσεων
(πτύο, αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης, εκτοξευτής δακρυγόνων κ.λπ.). Είναι
αυτονόητο ότι αναλόγως των απαιτήσεων του πελάτη, πρακτικώς μπορεί να
προσαρμοσθεί ο,τιδήποτε από πλευράς ηλεκτρονικών, αισθητήρων και
συστημάτων αποστολής.
Το ελληνικό τεθωρακισμένο όχημα εκτιμάται ότι θα διακρίνεται
από μοναδική σχέση ανταγωνιστικής τιμής προς προσφερόμενες ικανότητες,
διαθέτοντας σοβαρό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του διεθνούς
ανταγωνισμού από πάσης απόψεως. Το πρωτότυπο βρίσκεται ήδη στο στάδιο
της κατασκευής με πόρους της εταιρείας και σχεδιάζεται να παρουσιασθεί
στους επισήμους στις αρχές του θέρους.Ομοίωμα συστήματος πτυσσόμενων καθισμάτων της EODH για τεθωρακισμένα οχήματα με ειδική προσαρμογή και μηχανισμούς αναρτήσεως για άνεση και ανώτερη προστασία του προσωπικού. |
Και ελληνικό στρατιωτικό φορτηγό όχημα
Ήδη οι άνθρωποι της EODH έχουν εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο αναπτύξεως και ελληνικού “γνήσιου” στρατιωτικού φορτηγού οχήματος,
δηλαδή βασισμένου σε στρατιωτικές προδιαγραφές και όχι έκδοχο φορτηγού
για πολιτική χρήση. Οι αρχικές προσεγγίσεις αναφέρονται σε έκδοση 4×4
ωφέλιμου φορτίου 5-8 τόννων (αναλόγως του εδάφους κινήσεως) και έκδοση
6×6 ωφέλιμου φορτίου 8-12 τόννων. Το αποτέλεσμα αναμένεται να
συνοδεύεται και σε αυτή την περίπτωση από άκρως ανταγωνιστική σχέση
κόστους προς ικανότητες – προδιαγραφές.Τα ανωτέρω, περιγράφουν περίπου έναν μικρό “θρίαμβο” της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, απεικονίζοντας τις δυνατότητες, την μεγαλύτερη ευελιξία και τον ταχύτερο βαθμό ανταποκρίσεως, που για αντικειμενικούς λόγους δεν μπορούν να επιδείξουν κρατικές εταιρείες. Οι άνθρωποι πίσω από αυτά τα προγράμματα, έχουν αντιληφθεί την σημασία του ορόσημου που αντιπροσωπεύει το 2021 και αξιολογούν ως ιστορική ευκαιρία και στοίχημα παράλληλα, την πρόθεση της κυβερνήσεως να παρουσιάσει κάποια προγράμματα αναπτύξεως εθνικών εμβληματικών προϊόντων. Η συγκεκριμένη αναπτυξιακή δραστηριότητα, περιφρονεί κι έρχεται σε πλήρη αντίθεση με κινήσεις που έχουν ξεκινήσει ήδη από επιχειρηματικά σχήματα για την ανάληψη της αντιπροσωπεύσεως ξένων οίκων, με σκοπό το “πλασάρισμα” λύσεων συμπαραγωγής ξένων οπλικών συστημάτων που θα βαπτιστούν απλώς “ελληνικά”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου