Παλαιότερα η κλοπή ενός αυτοκινήτου ήταν εύκολη υπόθεση και οι κλέφτες απλά έκλεβαν ένα όχημα, το μετέφεραν σε κάποιο διαλυτήριο και στη συνέχεια πωλούσαν τα ανταλλακτικά του είτε μέσω του Διαδικτύου είτε μέσω κάποια εμπορίας μεταχειρισμένων ανταλλακτικών με την οποία «συνεργάζονταν».
Σήμερα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και οι κλέφτες πλέον προτιμούν να «γδύνουν» τα αυτοκίνητα που τους ενδιαφέρουν εκεί που βρίσκονται σταθμευμένα παρά να διακινδυνεύσουν να τα μεταφέρουν ολόκληρα σε κάποια αποθήκη ή να τα πουλήσουν σε κάποια εμπορία μεταχειρισμένων ανταλλακτικών για πολύ λίγαχρήματα καθώς κάποιος θα πρέπει να «εξαφανίσει» ολόκληρο το σασί (αμάξωμα).
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr πλέον οι κλέφτες αυτοκινήτων προτιμούν να πωλούν στις εμπορίες μεταχειρισμένων ανταλλακτικών εξαρτήματα ή ανταλλακτικά που είναι σε έλλειψη ως καινούρια αποκομίζοντας περισσότερα χρήματα.
Ειδικότερα οι κλέφτες προτιμούν να πουλήσουν μαζικά 10 «μούρες» αυτοκινήτων, όπως χαρακτηριστικά τις αναφέρουν οι οποίες περιλαμβάνουν προφυλακτήρα, μετόπη, φανάρια, φλας, καπό και ίσως και φτερά έναντι 1.500 ευρώ έκαστη ή 1.000 ευρώ για προφυλακτήρα με φανάρια και φλας, από το να κλέψουν ολόκληρο το αυτοκίνητο με τον κίνδυνο να πιαστούν από κάποιο κρυφό GPS.
Επίσης την τιμητική τους έχουν και τα ζαντολάστιχα αλουμινίου εξαιτίας της υψηλής αξίας που έχουν στην πώληση ως μέταλλο ή ως ανταλλακτικά ενώ σε χαμηλότερες τιμές έως 700-800 ευρώ πωλούνται τα πίσω μέρη των αυτοκινήτων που περιλαμβάνουν πίσω πόρτα (πορτ-μπαγκάζ), φανάρια μέχρι και κεραία ουρανού!
Πρόσφατα μάλιστα ανήμερα της ονομαστικής του εορτής ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Δημήτρης Γιατζόγλου βρήκε το αυτοκίνητό του χωρίς “μάσκα” καθώς άγνωστοι το “ξήλωσαν” έξω από την είσοδο της πολυκατοικίας στην οποία διαμένει, «Το δώρο για την γιορτή μου. Βρήκα έτσι το αυτοκίνητο μου στο πάρκινγκ του σπιτιού μου.»
Μονόδρομος η ασφάλιση για ολική ή μερική κλοπή
Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έναντι της νέας απειλής που έχει να κάνει τόσο με τα ανταλλακτικά από αυτοκίνητα όσο και από τους καταλύτες με έναν και μόνο τρόπο μπορούν να προστατευθούν ο οποίος δεν είναι άλλος από το γεγονός στις ασφαλιστικές καλύψεις του συμβολαίου τους να περιλαμβάνεται η ολική ή μερική κλοπή. Μόνο με αυτό τον τρόπο οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα μπορούν να «κοιμούνται» ήσυχοι έναντι της νέας γενιάς των κλεφτών οι οποίοι απλά «ξηλώνουν» είτε το εμπρόσθιο είτε το πίσω μέρος του οχήματος είτε τον καταλύτη του με στόχο την άμεση πώλησή τους σε επιχειρήσεις με μεταχειρισμένα ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Ποιες μάρκες είναι στο στόχαστρο των κλεφτών
Οι κλέφτες πλέον δεν στοχεύουν σε αυτοκίνητα που αποτελούν εύκολη «λεία» για αυτούς όπως οχήματα παρκαρισμένα σε σκοτεινούς και ερημικούς δρόμους αλλά προτιμούν μοντέλα που τα ανταλλακτικά τους πωλούνται αμέσως και σε υψηλές τιμές.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr οι μάρκες που καταγράφουν τις υψηλότερες πωλήσεις στα καινούρια ΙΧ αλλά και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα αποτελούν τους βασικούς στόχους των κλεφτών με εξαίρεση κάποια υπερπολυτελή μοντέλα για τα οποία γίνεται «ειδική» διαπραγμάτευση της τιμής.
Μάρκες όπως οι Toyota, Peugeot, Renault, Smart, Citroen, Opel, Ford, Nissan, Hyundai και Suzuki αποτελούν τις βασικότερες φίρμες που «κυνηγούν» οι κλέφτες καθώς καταγράφονται καθυστερήσεις στην παράδοση των καινούριων ανταλλακτικών με αποτέλεσμα τα κλεμμένα εξαρτήματα και ανταλλακτικά να διατίθενται πολύ εύκολα και σε πολύ υψηλές τιμές στην αγορά των μεταχειρισμένων ανταλλακτικών!
* newsauto.gr nantiareport.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου