Και ενώ είναι σε ισχή ο GDPR το τηλεφώνημα από υπάλληλο εταιρείας για προωθητική ενέργεια, έγινε αφορμή για μια ακόμα διαπίστωση, ότι δεν υπέρχει εφαρμογή του..
Ως «εμπειρία» μαύρης κωμοδίας θα μπορούσε να περιγράψει κάποιος το στιγμιότυπο που διαδραματίσθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης (22/10) ενώ ήταν σε εξέλιξη σύσκεψη στα γραφεία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων. Το κινητό του DPO του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής χτύπησε και στην άλλη άκρη της γραμμής, υπάλληλος της «Εlpedison» τον ενημέρωνε ότι σκοπός της κλήσης του, στο προσωπικό του κινητό τηλέφωνο, ήταν η ενημέρωση για μια.. «εξαιρετική προσφορά»!
Προφανώς και ο υπάλληλος από τη λίστα που του είχε χορηγηθεί από την εταιρεία του, δε γνώριζε σε ποιον ανήκε ο τηλεφωνικός αριθμός κινητού που επικοινώνησε.. Έκπληκτος και ενοχηλημενος ο DPO του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, τον ενημέρωσε, ότι «..ο συγκεκριμένος αριθμός κινητού είναι στο Μητρώο του άρθρου 11, οπότε απαγορεύονται οι προωθητικές- εμπορικές κλήσεις» και του ζήτησε να λάβει σχετική ενημέρωση. .
Το τηλεφώνημα που διέκοψε τη σύσκεψη, υπέπεσε στην αντίληψη ως ωτακουστή, επιθεωρήτριας η οποία έσπευσε να ενεχειρίσει στον DPO του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, έντυπο καταγγελίας, με την υπόδειξη, «..μια που είστε εδώ, δεν το συμπληρώνετε να το καταθέσετε αμέσως»; Για την ιστορία η απάντηση που έλαβε ήταν αρνητική, καθώς έκλεινε την ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με το νεαρό υπάλληλο της εταιρείας ηλεκτρισμού και ενέργειας, με την υπόδειξη, «..μη με ξαναπάρετε παρακαλώ, σημειώστε και ελέγξτε το νούμερο»..
Τι κι αν έχει γίνει ολόκληση καμπάνια και κινητοποίηση για Νομοθετικές εναρμονήσεις με την ΕΕ σε ζητήματα που αφορούν την προστασία του καταναλωτή σε θέματα προσωπικών δεδομένων, το πραγματικό γενονός, αποτελεί απόδειξη ότι υπάρχουν ακόμα εταιρείες (και πολιτικά γραφεία, και Οργανισμοί, θα προσθέσω εγώ) που προμηθεύονται «λιστες» με προσωπικά δεδομένα και λειτουργούν με τον ίδο τρόπο προωθησης των παροχών και των προϊόντων τους, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων τους ττο «Μητρώο του Αρ.1111 § 2 του Ν. 3471/2006»
__________________________
Ως «εμπειρία» μαύρης κωμοδίας θα μπορούσε να περιγράψει κάποιος το στιγμιότυπο που διαδραματίσθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης (22/10) ενώ ήταν σε εξέλιξη σύσκεψη στα γραφεία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων. Το κινητό του DPO του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής χτύπησε και στην άλλη άκρη της γραμμής, υπάλληλος της «Εlpedison» τον ενημέρωνε ότι σκοπός της κλήσης του, στο προσωπικό του κινητό τηλέφωνο, ήταν η ενημέρωση για μια.. «εξαιρετική προσφορά»!
Προφανώς και ο υπάλληλος από τη λίστα που του είχε χορηγηθεί από την εταιρεία του, δε γνώριζε σε ποιον ανήκε ο τηλεφωνικός αριθμός κινητού που επικοινώνησε.. Έκπληκτος και ενοχηλημενος ο DPO του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, τον ενημέρωσε, ότι «..ο συγκεκριμένος αριθμός κινητού είναι στο Μητρώο του άρθρου 11, οπότε απαγορεύονται οι προωθητικές- εμπορικές κλήσεις» και του ζήτησε να λάβει σχετική ενημέρωση. .
Το τηλεφώνημα που διέκοψε τη σύσκεψη, υπέπεσε στην αντίληψη ως ωτακουστή, επιθεωρήτριας η οποία έσπευσε να ενεχειρίσει στον DPO του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, έντυπο καταγγελίας, με την υπόδειξη, «..μια που είστε εδώ, δεν το συμπληρώνετε να το καταθέσετε αμέσως»; Για την ιστορία η απάντηση που έλαβε ήταν αρνητική, καθώς έκλεινε την ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με το νεαρό υπάλληλο της εταιρείας ηλεκτρισμού και ενέργειας, με την υπόδειξη, «..μη με ξαναπάρετε παρακαλώ, σημειώστε και ελέγξτε το νούμερο»..
Τι κι αν έχει γίνει ολόκληση καμπάνια και κινητοποίηση για Νομοθετικές εναρμονήσεις με την ΕΕ σε ζητήματα που αφορούν την προστασία του καταναλωτή σε θέματα προσωπικών δεδομένων, το πραγματικό γενονός, αποτελεί απόδειξη ότι υπάρχουν ακόμα εταιρείες (και πολιτικά γραφεία, και Οργανισμοί, θα προσθέσω εγώ) που προμηθεύονται «λιστες» με προσωπικά δεδομένα και λειτουργούν με τον ίδο τρόπο προωθησης των παροχών και των προϊόντων τους, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων τους ττο «Μητρώο του Αρ.1111 § 2 του Ν. 3471/2006»
__________________________
- Σύμφωνα με το «Μητρώο του Αρ.11 § 2 του Ν. 3471/2006» (όπως έχει τροποποιηθεί) προβλέπεται ότι, “δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήσεων) για σκοπούς απ’ ευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς, εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιμης στο κοινό υπηρεσίας ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις. Ο φορέας υποχρεούται να καταχωρίζει δωρεάν τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου